Follow by Email

Monday, December 6, 2010

::PEMILIK CINTAKU SETELAH ALLAH DAN RASUL::::


"PEMILIK CINTAKU SETELAH ALLAH DAN RASUL"

SIAPAKAH ITU?
???

,
,,
,,,
,,,,
,,,,,
,,,,,,,
,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,



DIALAH SUAMIKU...

Berdasarkan buku yang ana baca nie, byk yg ana pelajari tentang ciri2 perkahwinan berlandaskan syariat Islam.

insyaAllah, kalau suatu hari nanti Allah takdirkan aku dgn jodohku..ingin ku jadikan Islam sbg landasan perkahwinan kmi..:). (ttbe rase cam matang ckp psl kahwin nie)..:P

Amin...

tpi bagaimana bleh bertemu, kalau kte xberusaha mencarinya dari sekarang??? jd kte kene la COUPLE en??? baru bleh knal??


eh!!!!

SAPE CAKAP????!!! sepak kang!! hahaha


Actually mane ade..knape nak sibuk2 couple sane ctue, sedangkan Allah dah tetapkan jodoh kte dalam Loh Mahfuz lagi. jdi mengapa harus takut??? bkankah Allah itu sebaik2 perancang???Sungguh, Allah itu Maha Mengetahui.

jd insyaAllah, ana nak kahwin ikut cara Islam nanti..ala, sweet tau bercinta cara Islam nie..xbuat dose, bahkan semakin byk nikmat dan rahmat yg kte dapat drpd Allah ya Rabbul Izzati.


bace buku yang ana tag kt ats skali td.. mmg touching la..

suaminya seorang doktor dan penulis pula adalah seorg pensyarah.

mendirikan institusi kekeluargaan melalui gerbang perkahwinan nie, sudah pastinya impian sume makhluk Adam dan Hawa. MOCHIRON!!! ( of course = japanese version)
tpi sejauh mana halalnya institusi perkahwinan tersebut dan sejauh mana kte mendapat berkat Allah dalam perkahwinan itu????

itu yg menjadi persoalan!!! tepuk dada, tnya akal bkan ikut nafsu!!!

mmg la ade je kes org couple dari sekolah menengah smpai bleh kekal ke gerbang perkahwinan nie...tpi bkankah institusi baitul muslim itu telah terlebih dahulu dicemari dgn mcm2 bnde kte buat mse couple b4 kawin tue??? urmmm...ana xnak jd camtue!!! ana takot..huhu
X HALAL LAGI DA....naudzubillah, jgn lah kte menjd sebahagian drpdnya..Amin~

dalam kisah nie, ape yg ckup menyentuh perasaan ana mengenai pasangan ini adalah:
.
.
.
.
.
alahai...

dialog selepas kahwin:

situasi: aku membelek2 sepasang jubah hantaran yg dihadiahkan olehnya. Cantik, cuma saiznya XXL. Sedangkan aku biasanya mengenakan pakaian bersaiz S dan M sahaja. Memerhatikan gelagatku mencuba jubah pemberiannya, suamiku dtg menghampiri.

suami: Sayang, maaf ya. kata kakak abg, syg nmpk berisi pada hri pertunangan kta dahulu. abg mmg xpandang langsung syg mse tue. sbb tue, abg ingat syg nie gemuk. xsgke plakyg isteri abg nie xgemuk langsung.kurus sahaja..

isteri: waktu tue abg xkisah bakal isteri abg gemuk????

suami: yang penting AGAMA. faktor lain smua xjd msalah. :)

  • sesiapa sahaja yg menikahi wanita bukan kerana hal lain kecuali agar pandangan matanya dapat dikekang, dan kemaluannya terpelihara, atau untuk tujuan menyambung tali silaturrahim, maka Allah akan memberkati pernikahannya dengan wanita itu dan wanita itu beroleh berkat pula kerana dipersunting olehnya..
jdi.......

renung2kan lah..dan fikirkanlah..nak jd yg mcm mane..senang sje..amik burok, dpt yg hodoh, amik baek, dapat cantek..:))









LAME SUDA..

salam...nukilan yg sudah berkurun lama terbuku dlm hati..baru sahaja ingin diterjemahkan..

kebelakangan ini ana rse hati ana sgt tersentuh dengan hadirnya nikmat Islam dalam diri ana.. semakin byk ana cuba mengenali Pencipta ana, semakin dekat kehadiranNya di sisi ana. Hari tue ana ade bace buku psl kisah suami isteri nie..sgt sweet la dan ana rse ia mampu menjdi tauladan utk pasangan2 suami isteri yg laen, bahkan utk remaja mcm kte nie pon bleh..nme buku tue:

"PEMILIK CINTAKU SETELAH ALLAH DAN RASUL"

mengape ana ckp cte pasangan nie sweet???? jeng3!!!

sbb cinta dieorg sume berlandaskan syariat Islam..daripada kisah sebelum kahwin sampai la dieorg kawin, kehidupan berlandaskan syariat Islam sgt dititikberatkan. ana sgt kagum dengan pasangn nie. walaupun rmah tangga yg dibina tidaklah sesempurna mahligai yg dibina oleh Rasulullah SAW, namun kebanyakan daripada apa yg diamalkan oleh mereka dlm kehidupan rumah tgga sudah diusahakan sebaiknya agar ianya boleh mencontohi corak kehidupan Rasulullah SAW. melalui buku ini, ana mula merasakan bahawasanya cinta pd Allah itu sgt indah..walau kita dikaburi oleh cinta Allah sekalipun, kabur itu bukanlah kegelapan namun cahaya yg sgt terang benderang hingga blh membawa kita lebih dekat padaNya, jua Syurga Nya. Subhanallah..betapa ana berasa sgt rugi dahulu. penah experience hal2 couple, namun semuanye hanya lah duniawi semata2. apa yg kte dapat, hanya angka 0 semata2..tidakkah rugi begitu??!!!

Maha Suci Allah yg tlh menyelamatkan aku dari kejahilan dunia ini..tanpa hidayah jua bimbingan nya, ana tidak akan pernah mampu menahan godaan dunia ini. Sesungguhnya sesiapa yg punya nikmat Islam ini merupakan org2 yg beruntung..kerana dgn adanya rase kenikmatan Islam itu dlm diri kita, baru la kte tahu betapa kerdilnya kita disisi Allah Azza WaJalla.

Dalam usia muda begini, pasti ada sahaja rintangan keremajaan yg perlu kita tempuhi.justeru pada sapa tmpat yg lebih baek utk kta berlindung jika tidak padaNya?? Maha Suci Allah, yang menciptakan muka bumi ini bkan sekadar suka2, bkan sbgai tmpat hiburan manusia semata2 tetapi medan utk kta berjuang dan berusaha meningkatkan amalan kta agar semakin dekat dgnNya..

ANA sebagai remaja turut terasa dgn perubahan rakan2, sahabat2 ana yg laen..di sekeliling ana..ada sahaja tabiat nya..ada rakan ana yg sudah berubah menjdi sgt baek, Alhamdulillah dan tidak kurang juga rakan2 ana yg dah hidup x tntu pasal bila dah berjauhan dgn family mereka. Sahabat2 ana yg berhijrah ke arah kebaikan itu, ana ucapkan syukur yg tidak terhingga ke hadrat Ilahi, tetapi syg nya bagaimana dgn rakan2 ana yg dah jd x tentu pasal tue? mane pergi jiwa mereka? ana sdeh, sbb ana hanya mampu menatap gambar2 kwn ana yg dok g clubbing sume tue, amik gmbar tanpa segan silu ngn bkan mahram..ana rse terkilan plak..huhu..ana mampu bersuara dlm hati shaja..:(((

ana ttbe rse speecless plak..:((

salam..^^